• E-mail   : info@cansandental.com
  • Adres    :  Cumhuriyet Blv. No.181 D.3 Şafak Apt. 35220 Alsancak-İZMİR

İmplant Tedavi

İMPLANT NEDİR?

İster ek diş, isterse birden fazla diş eksikliğinde eğer implant yerleştirmeye uygun miktarda kemik varsa, her durum için implant tedavisi uygulanabilir.

HER HASTAYA İMPLANT UYGULANABİLİR Mİ?

İmplant vidaları belirli kalınlığı ve genişliği olan yapılardır. Bu nedenle implant konulması öngörülen bölgede, çene kemiğinin, bu implant vidasını kabul edecek yükseklik ve genişliğe sahip olması gerekmektedir. Mevcut kemiğin kalitesi implantın başarısını etkileyen faktörlerden biridir. Hastanın genel sağlık durumu iyi olduğu sürece implant uygulanmasını engelleyecek bir üst yaş sınırı yoktur. Ancak kemik gelişimi tamamlanmamış çok genç hastalara uygulanması tercih edilmeyebilir.

İMPLANT YERLEŞTİRİLİRKEN ACI DUYARMIYIM

Uygun anestezi yöntemlerinin uygulanması durumunda hayır. Ameliyat sonrası, diş çekiminden sonraki ağrıya bezer bir ağrı olabilir. Genellikle İmplant'ı yerleştirildiği akşam duyulabilecek bu ağrı basit ağrı kesiciler ile giderilebilir.

İMPLANT TEDAVİSİ HANGİ DURUMLARDA AVANTAJLIDIR?

a) Altçenedeki tüm dişlerini kaybetmiş ve protez taşıyan astalar

b) Üst çenedeki tüm dişlerini kaybetmiş ve protez taşıyan hastalar

c) Alt ya da Üst çenede dişlerinin bir kısmını kaybetmiş hastalar

d) Tek bir dişini kaybetmiş hastalar

İMPLANT TEDAVİSİNİN AVANTAJLARI;

a) Daha iyi estetik görünüm

b) Daha iyi çiğneyebilme – Her istediğini yiyebilme

c) Özgüvenin geri kazanılması ile aha mutlu bir sosyal hayat

d) Her şeyi yiyebilmeye bağlı olarak daha sağlıklı ve dengeli beslenme

TEDAVİ SÜRESİ NE KADARDIR?

İmplant operasyonlarının günümüzde 10 dakika içerisinde yapılması bile mümkün oluyor. Diş ve Kemik yapınıza göre belirlenen operasyon şekline göre toplam süre değişir Genelde birinci operasyondan sonraki 2 ayda işle bitirilir. Bu süre zarfında geçici protezlerle normal günlük hayatınıza devam edebileceksiniz.

İMPLANTLARIN ÖMRÜ NE KADARDIR?

İmplanların ağızda otuz yıl kadar sorunsuz kaldığı görülmüştür. İmplantların ömrü birçok etkene bağlıdır. Hastanın sağlığı ve implantların bakımı en önemli iki etkendir. Gerekli bakım yapıldığı taktirde implantlar bir ömür boyu kullanılabilirler. Ömürlerini etkileyen etkenleri ve implantınıza yapılan bakımı diş hekiminiz size açıklayacaktır.

İMPLANTLARIN TEMİZLİĞİ ÖNEMLİMİDİR?

Evet, çok önemlidir. İmplantların ağız içindeki yabancı cisimler olduğu düşünülürse temizliklerinin en az kendi dişlerimiz kadar hatta daha da önemli olduğunu belirtmek isteriz.

İMPLANTLARIN VÜCUD TARAFINDAN REDDEDİLMESİ İHTİMALİ VAR MIDIR?

İmplantlar organizma için herhangi bir yan etkisi olmayan maddelerden yapılmış ve yıllardır yoğun araştırmalara tabi tutulmuştur. Bu maddeler hiçbir aman canlı bir organizmanın parçası olmayan maddelerdir. Vücudun bunlara karşı antigen üretip kalp ve böbrek transplantlarında olduğu gibi reddetmesi mümkün değildir.